Scientific articles
2023
Villardón-Gallego, L., García-Cid, A., Estévez, A., & García-Carrión, R. (2023). Early educational interventions to prevent gender-based violence: a systematic review. Healthcare, 11(1), 142. https://doi.org/10.3390/healthcare11010142
Santiago-Garabieta, M., Zubiri-Esnaola, H., García-Carrión, R., & Gairal-Casadó, R. (2023). Inclusivity, friendship and language learning: boosting collaboration in interactive groups. Educational Research, 65(2), 189-203. https://doi.org/10.1080/00131881.2023.2189433
Álvarez-Guerrero, G., García-Carrión, R., Khalfaoui, A., Santiago-Garabieta, M., & Flecha, R. (2023). Preventing bullying of students with special educational needs through dialogic gatherings: a case study in elementary education. Humanities and Social Sciences Communications, 10(1), 1-9. https://www.nature.com/articles/s41599-023-02470-8
Conferences
2024
Santiago-Garabieta, Maite; García-Cid, Alba; Khalfaoui, Andrea. Overcoming Gender-Based Violence from Early Childhood: Key Insights by Family Support in Schools. WERA. 9- 12 de septiembre. Manchester, UK.
Álvarez, Garazi; Khalfaoui, Andrea; García-Carrión, Rocío. Affordances to Prevent School Violence in the Classroom: the Case of Dialogic Gatherings. Roundtable session: Restorative Approaches for Supporting School Community, Climate, and Culture. AERA. 11-14 abril. Philadelphia, USA
Fernández-Villardón, Aitana; García-Carrión, Rocío; García-Cid, Alba; Khalfaoui-Larrañaga, Andrea; Villardón-Gallego, Lourdes. Entornos educativos libres de violencia de género en edades tempranas: análisis de casos de éxito. CICFEM. 1-2 marzo. Valencia, España.
2023
Álvarez-Guerrero, Garazi; Santiago-Garabieta, Maite; Redondo-Sama, Gisela. Dialogic Feminist Gatherings: Dialogues that Prevent Loneliness and Self-harm in Students with Special Educational Needs. Paper Sessión. AERA 23, 13-16 de Abril, Online. Chicago, Estados Unidos.
García Carrión, Rocío. Prevenir la violencia de género desde los primeros años de vida: aportaciones del proyecto I+D CHILDPRO. Presidencia de Simposio. CICFEM22 - 1 y 2 de marzo de 2023, Online. Valencia, España.
García-Cid, Alba; Villardón-Gallego, Lourdes; Khalfaoui-Larrañaga, Andrea. Cómo Prevenir la Violencia de Género en la Escuela desde los Primeros Años: una Revisión Sistemática. Comunicación en simposio. CICFEM22 - 1 y 2 de marzo de 2023, Online. Valencia, España.
Fernández-Villardón, Aitana; García-Carrión, Rocío. Diseño y Validación de un Cuestionario para la Identificación de Violencia de Género en Edades Tempranas. Comunicación en simposio. CICFEM22 - 1 y 2 de marzo de 2023, Online. Valencia, España.
Álvarez-Guerrero, Garazi; Santiago-Garabieta, Maite; Gutiérrez-Fernández, Nerea. Intervenciones Upstander en Twitter: Protegiendo a Víctimas de Violencia de Género en la Infancia. Comunicación en simposio. CICFEM22 - 1 y 2 de marzo de 2023, Online. Valencia, España.
Doctoral thesis related to the project
Name: Garazi Álvarez Guerrero
Director: Rocío García-Carrión
Title: Violence-Free Schools: Impact of the Dialogical Model on teachers and students in Primary Education.
Organization: University of Deusto
Status: Defended 02/11/2023 - Outstanding (Cum Laude)
Name: Eugenia Allotey
Director: Rocío García-Carrión
Title: Dialogic interactions in schools to value diversity: an ethnographic case study in a compulsory school in Ghana.
Organization: University of Deusto
Status: Defended 04/26/2024 - Outstanding (Cum Laude)
Other related publications
García-Yeste, C., y García-Carrión, R. (2022). Guía para las escuelas: Aprendizaje Dialógico y Convivencia Escolar. Enlace
Related doctoral stays
Estancia de la doctoranda Garazi Álvarez Guerrero (febrero-mayo 2023) con la Dra. Deborah Fry en: Childlight - Global Child Safety Institute en la University of Edinburgh.
Eugenia Allotey's pre-doctoral research stay (February – May 2023) with Dr. Elizabeth Walton at: University of Nottingham.
Tweets por @deustoCHILDPRO
Project funded within the Programa Estatal de I+D+i Orientada a los Retos de la Sociedad 2020. Reference: PID2020-115581RB-I00